Tuesday 29 April 2014

my first, for the new begins.

alhamdulillah.

assalamualaikum. *cehh, ajet-ajet macam ada orang nak jawab ja kan? hihi
setelah sekian lama meninggalkan arena penulisan blog ni (ayat mcm nak kena makan kasut size 9 jee), kini kiita bersua kembali. maaflah. blog ni agak simple mimple dimple kimple jimple sangat. al maklumlah, this blog i created on this evening okeyy. but then not more than 24hours terus cretae entry post! huaaa. gila gelojoh saya :p bukan apa, segalanya bersebab, as what omputih ckp "everything happens, just for a good reason". good reason lah sgt! hihooo
okay, sorry kalau entry kalini agak panjang lebar. heee.
soooooo. baiklah anak2, cetengok kalendar sekarang. cepat cepat, tengok harini berapa haribulan? esok berapa haribulan? hihikkss. tomorrow is the day. alhamdulillah again. dah 18tahun saya hidup, diberi peluang dan ruang untuk terus bernafas di dunia kurniaan-Nya yang sungguh indah tak terkata ini. subahanallah!
err. sebelum membebel panjang, jom kita te-ro-bek (throwback) gambar-gambar zaman jepun ni yaaa. jap-jap. jangan gelak terguling-guling sudahlah ya!
gila zaman jepun! huahahaha saya yang mana? saya yang tengah
pegang cawan sambil buat muka kerek tu haa. and beside me tu lah abang saya!

alalala. hahaha. kenapa comel sangat? if i could return back my past,
saya taknak besar. nak kecil ja. biar sentiasa comel. haha

when i look back at this pictures, then i ask my mom " makkkkk. 
kenapa bedak tu bertepek kat dahi? kat kening?" then my mom replied 
"dulu kalau pakai bedak berkepuk2 pun comel. cuba awak buat sekarang, mesti mcm 
india nak mandi minyak dah" hahahaha. 
anyway, ayat kenyataan mak sangat kejam! muahahaha :D

hahaha! terasa mcm nak terkeluar hingus hijua biru kuning purple ja!
dulu punya pose mcm pepoyo ja! hahaksss.
ce buat centu sekarang? gila kau nak masuk book of records kah? huahaha ;D

 okayy. sila buka mata besar2, and say "comelnyaaa"
haha. terima kasih :p

muka saya sebiji mcm muka bibik nenek saya! haha

ini hari kedua saya sekolah tadika!
btw, ini arwah atuk (belah ayah) saya. arwah terlalu sayangkan saya!
allahu. rindu arwah. *al-fatihah.

ini majlis dinner mak ayah saya dulu. 
sangat jelous melihat hubungan mak ayah yang terlalu romantik.
semoga satu hari nt saya juga jadi seperti mereka! amin.

ya. alhamdulillah. merekalah penentu syurga saya sebelum suami saya. 

dan alhamdulillah. now, i am 8teen! 


so, moment te-ro-bek dah habis! hihoooo
and, di kesmpatan ni, entry first dlm blog baru, nak wish happy birthday to myself. semoga terus berusaha menjadi yang terbaik untuk mak ayah, terus berusaha mencapai kejayaan, semoga menjdai anak yang solehah, terus menjadi seorang insan yang berjasa, dannnn.. terus berusaha untuk menjadi seorang kekasih yang selalu memahami. and to my dear NM, thankyou for everythinggsss.
untuk mak ayah, terima kasih sebab dah menjaga adik dari seketul darah dalam rahim, sehingga lah harini, saat ini, terima kasih untuk segalanyaaa. i love you both to the moon and the back!
okaylah. dah terlalu lama menaip. naik kejung jari jemari saya ni haa. hihi.  till meet you in my next entry ya! xoxo. love youu. assalamualaikum :)