Thursday 1 May 2014

#si pencuri hati

alhamdulillah.

asslamualaikum. *tak jawab dosa, kalau jawab sayang. muahaha
okayy, memandangkan sekarang saya sudah berumur lapanbelastahun, jadi, tiada gunanya untuk saya membebel panjang berjela-jela. just nice kalau kita terus straight to the point. btw, saya rasa macam kenapa simple sangat blog saya ni? haha. my previous blog (princessparklingolala.blogspot) tu lagi cantik menarik tertarik memang daboom lah kan? haaa. kalau ada yang tanya kenapa delete blog tu? jawapannya "sebab saya dah nak muntah tengok blog tu" haha. well, saya memanglah jenis yang sangat cepat bosan. jadi di di. saya pun mengambil keputusan untuk delete blog tu tanpa berfikir panjang. padahal boleh ja tukar template kah, tukar background kah, kan? haha. biarlah. past is past. now saya dah ada blog baru dah pun! kalau takda followers pun takpa, saya takesah. kalau takda orang yang nak baca pun takpa. lagi lah tak kesah. hihooo. so, back to the main point saya untuk entry yang kedua ni. cepat baca apa tajuk entry saya? haha.
okay, kalau sesiapa yang perasan, for each of my status and at the end of the status tu i will put the #NM right? so, disebabkan lebih dari 10 orang (most of them adalah my closed friends jalah. sebab saya ni takdalah famous manapun kat FB sampai semua orang nak tanya kan) ahakss, and soalan lazim yang ditanya adalah siapa #NM tu? apa? korang PM korang ingat saya nak jawab? haha. sorry. so, jangan marah dulu, sebab dalam entry nilah saya nak jawab siapakah si #NM tu. jadi, beruntunglah kepada sesiapa yang membaca. hihooo.

sooo. lessgoo. i nak cerita siapa dia.
BIODATA: (ciss siap bagi biodata) haha

  1. nama : Mohamad Nabil bin. Mahfod
  2. tarikh lahir : 26dec1994
  3. berat : 65poundsKG
  4. tinggi : 165inchiCM
  5. makanan/minuman kegemaran : alwaysss nasi goreng kampung(sampai yang dengar pun naik muntah hijau)/ teh bunga
  6. warna kegemaran : hijau/merah
  7. haiwan kesayangan : kucing (tapi dia cakap kucing dia kena culik. haha. gelak sakan terguling-guling ja bila dengar kucing kena culik)
  8. status : not single
  9. adik beradik : anak ke-7 dari tujuh beradik (bongsususususususu)
  10. pekerjaan : lepasan practical (tek. telekomunikasi) ILP, bakal melanjutkan pelajaran di ADTEC kedah (tapi minta tukar melaka sebab jauh. tapi hakikatnya saya yang perlu ke matrikulasi kedah. mesti menyesal gila dia minta tukar. padanmuka. haha)
  11. artis kegemaran : nursyahirah shamsuddin ( artis baru keni? hahahahaha)
  12. perkataan yang sering disebut-sebut : 'camtu leee' (ni semua pengaruh iklan nestle. geram jeee)
  13. ciri-ciri :
  • penyayang (selalu kena buli dengan anak sedara dia. mata kena tumbuk pun relax ja. hebat dia ni. nt dah kawin boleh lah selalu-selalu saya tumbuk. terus jadi mcm mata panda. haha)
  • sopan santun (yeke?)
  • tenang,
  • baik hati,
  • ringan tulang (buktinya selalu tolong mak dia buat kuih, jual kuih. dia ni pakar buat karipap, so sapa-sapa yang nak tempah, just call him okay. dalam masa dua jam setengah boleh siap karipap tujuh/lapan dulang. teror tak teror dia ni. haha. saya pun tak tahu dia bela hantu saka mana yang boleh tolong dia buat kuih)
  • pandai memujuk (selalu kena marah kalau tak pujuk saya. tapi dia cool ja walaupun kena marah banyak kali. haha)
  • berbudi bahasa
  • penyabar
  • sepet (memang tidur jalah 24jam dia ni. mata macam nak taknak ja buka. haha)


macamana boleh kenal? haha. (mesti ada yang tertanya-tanyakan?
takpa, meh saya jawab. cenni, masa habis spm ritu, dalam bulan 12, saya memang 24hours online tau. sebabnya dah 2tahun kat maktab memang takda chence langsung nak online. so apalah lagi, habis spm terus qada' niat online. hihi
sampailah satu hari, 23haribulan 12 tak silap saya, si mamat sepet ni add saya. saya pun approve lah. tak lama lepastu dia terus send chat "hye". muahaha. gelojoh betul dia ni. kot ya pun, sesabarlah dulu nak chat pun. saya punya terkejut, terus log out. haha. esoknya, baru pergi usha fb dia, tengok gambar dia, yalah mestilah nak tengok dulu, ntah2 mat rempit ka, pembunuh bersiri kah, tak kah naya dibuatnya. so, setelah berpuas hati, barulah saya reply chat dia "ohh ya, assalamualaikum" (nampak tak permainan nya?) hihi
and berterusanlah chat dengan dia di fb. yang uniknya, kitorang chat malam ja, tepat pukul 9setengah malam. sebab apa? sebab dia tolong mak dia buat kuih. haha (alalala, rajin kan?), and start bulan satu, dia ada practical, balik petang. so after isya' barulah dok ngadap FB berjam-jam sebab chat dengan dia. start dari situ saya mula rasa mcm 'ish dia ni. sanggup kot buat kuih cepat-cepat sebab nak chat dgn saya, beli package internet kat phone setiap hari sebab semata-mata nak chat dengan saya. allahu. gila sweet dia ni kan? hihi). yang peliknya, dia tak pernah pun cakap dia suka saya. tapi dari cara dia, kesungguhan dia, buat saya cair pula. btw, dari awal kita kenal, dia takpernah minta number phone saya. nampak tak? betapa berbudi bahasanya dia kan? alhamdulillah. sampailah hujung bulan satu tu, saya cakpa dekat dia:

saya : "awak, kenapa awak tak pernah minta number phone saya? kalau saya nak bagi number phone saya, awak nak tak" (haha, mcm perigi mencari timba pula. tapi disebabkan saya tertarik dengan hati budi dia, kenapa saya nak lepaskan? saya ni sebenarnya bukanlah seorang perempuan yang mudah jatuh cinta tau. tapi tak tahulah kenapa tiba-tiba perasaan tu berubah bila dengan dia ni) hihi
NM : "ehh, saya nak minta tapi takut awak pula yang tak bagi. betulkah awak nak bagi? takpakah?"
saya : "ha ya betul ni. saya nak bagi ni. awak nak tak?"
NM : "ha, nak nak. saya nak"

haha. nampak tak betapa dia menghormati hak orang lain? maksud saya, dia tahu, number phone tu kan hak saya, so dia takut kalau dia minta saya tak bagi. hmm. alhamdulillah. so, 1FEBRUARI,2014, secara rasminya, saya dan dia bersama-sama mengikat janji kesetiaan, inshaALLAH, wil hold till the end of my life. family saya semua dah tahu pasal dia, dah tengok gambar dia, and mak pun alhamdulillah mula boleh terima kenyataan yang saya dan dia mula ada hubungan yang semakin serius. btw, jangan salah anggap pula, saya dengan dia tak pernah berjumpa pun tau. walau apapun, mak ckp kalau nak jumpa dia mesti kena bawa mak. and, saya terima syarat tu. demi menjaga batas masing-masing, inshaAllah. kami selalu luangkan masa untuk solat sama-sama, maksudnya, kitorang solat saing. alhamdulillah. lagi seronok rasanya kalau dapat jemaah dengan dia dalam ikatan yang sah satu hari nanti. (doakan ya). inshaAllah.
and, sekarang tengah belajar cara nak pikat hati mak mentua dan pak mentua pula! hihi. okaylah, semoga dengan penulisan ini, dapat menjawab semua persoalan rakan-rakan saya. ya :)
btw, sapa-sapa yang nak tengok gambar dia, jom layannnn ^^v


 *iklan deodorant kah ni? hihoo


 kenapalah dia ni tidur ja kerjanya :D


 comelnyaaaa.


 kelakar ja tengok mata dia! huahahaha


 alalahhhaii kassim selamat :p


 ni ja yang paling besar yang dia boleh buat. hihi


handsomenyaa diaaa. 


inshaALLAH. saya sentiasa ada untuk awak, sampai akhir nyawa saya.


okaylah. till meet on my next entry ya. xoxo, love you!